Zarobić na kulturze
Kto przede wszystkim ma szanse na to, by z kultury masowej uszczknąć dla siebie spore sumy pieniędzy? Twórcy niekoniecznie muszą być tymi, którzy zarobią najwięcej.
Jest tak tym bardziej, że wiele gwiazd ma charakter sezonowy i jest to z góry zaplanowane.
Menadżerowie i osoby odpowiedzialne za kształtowanie ramówek medialnych typują wykonawców, którzy będą kojarzeni dajmy na to z wakacyjnym, letnim przebojem.
Ich rolą jest zaśpiewanie tej piosenki, za co otrzymują wynagrodzenie, zaliczają też szereg scenicznych występów, pokazują się na imprezach promocyjnych.
Lwia część zysków z utworu wędruje jednak do tych, którzy są architektami całego projektu.
Pokazuje to do jakiego stopnia biznesowym przedsięwzięciem jest kultura masowa jako taka.
Tym samym może ona być źródłem systematycznego zysku dla pewnej wąskiej grupy ludzi, którzy zostali obsadzeni w roli kreatorów zainteresowań szerokiej rzeszy odbiorców.
Taka praktyka ma miejsce na całym świecie i Polska nie jest pod tym względem wyjątkiem.